ZÁRT ÉS NYÍLT KÜRETTÁZS

HOGYAN KEZELJÜK A FOGÍNYGYULLADÁST?

Érzékeny és vérző fogíny, esetleg enyhén mozgó fogak – a fogágy megbetegedésének korai jelei, melyek rövid időn belül a fogak elvesztéséhez vezethetnek. Fogínygyulladás esetén egy komplex eljárási módot alkalmazunk a fogíny rendbetételére és a fogak stabilizálására. Ennek része a gyulladt fogíny alatti terület, a gyökérfelszín célzott tisztítása zárt vagy nyílt kürettázzsal.

1. FOGÁGYBETEGSÉG KEZELÉSE ZÁRT KÜRETTÁZZSAL

A kezelést egyszerű helyi érzéstelenítésben végezzük, ultrahangos fogkőeltávolítás mellett. A beavatkozás célja az íny alatti fogkövek megszüntetése, s a gyökérfelszín megtisztítása a baktériumoktól.  A foggyökér méreganyagokkal átitatott rétegeinek eltávolításával a gyökérfelszín ismét sima és fertőzésmentes lesz, amire vissza tud tapadni az íny. A zárt kürettázst szájhigiénikus végzi több lépésben, általában négy alkalomra bontva a kezelést.

2. FOGÁGYBETEGSÉG KEZELÉSE NYÍLT KÜRETTÁZZSAL

Előrehaladott fogínygyulladás esetén, amikor is a fogtasakok már túl mélyek, előfordulhat, hogy nyílt kürettázst kell végezni. Ez műtéti beavatkozás, mely során elválasztjuk az ínyt a fertőzött területektől, hogy a mélyen ülő baktériumok is hozzáférhetőek legyenek, és így végezzük el a fog gyökerének tisztítását. A nyílt kürettázzsal, amennyiben időben végezzük, még az erősen előrehaladott fogágybetegség esetén is megmenthetőek fogaink az elvesztéstől.

AMENNYIBEN A FOGÍNYGYULLADÁS BÁRMELY JELÉT TAPASZTALJA, TEGYE MEG AZ ELSŐ LÉPÉST ÉS KERESSE BIZALOMMAL SZAKÉRTŐ ORVOSAINKAT!