FOGNYŰVŐK KIŰZÉSE

Gyerekkori szuvasodás ellátása

KELL-E KEZELNI A TEJFOGAKAT?

A tejfog szuvasodása igen gyakori jelenség gyermekkorban, és a tejfog szerkezetéből adódóan a romlás lefolyása sokkal gyorsabb, mint a maradó fogak esetében, ezért igen fontos már a kezdődő szuvasodással is fogorvoshoz fordulni.

Sajnos, még ma is él az a tévhit, hogy a tejfogak szuvasodásával nem kell törődni, hiszen ezek csak "átmeneti" fogak, úgyis kiesnek. Óriási hiba így gondolkodni, hisz a szuvas tejfogak ugyanúgy komoly fájdalmat tudnak okozni a gyermeknek, mint a maradó fogak. Ha még ki is kell emiatt húzni őket, akkor még a helyfenntartásról is gondoskodni kell, hogy legyen hová kinőjön később a maradó fog.

SZUVAS TEJFOGAK KEZELÉSE

Minél kisebb a szuvasodás, annál egyszerűbb a kezelés. Amikor a tejfog felületén még csak kicsi az erózió, akkor elegendő elcsiszolni, majd fluoridos lakkal ecsetelni azt.

Nagyobb mértékű szuvasodás esetén már tömést kell készíteni. Ehhez természetesen el kell távolítani előzetesen a fertőzött részt. Gyakran fluoridot tartalmazó tömőanyagot használunk, hogy erősítsük a zománcot és megelőzzük a másodlagos szuvasodást.

TEJFOGAT IS LEHET GYÖKÉRKEZELNI?

A különösen elhanyagolt, mély szuvasodás gyakran vezet a pulpa (fogbél) gyulladásához, ami igen fájdalmas, lázzal járó állapotot eredményezhet. Ilyen esetben gyökérkezelés szükséges. Ez nem ugyanolyan, mint maradó fogak esetében, hisz megsérülhetne közben a maradó fog csírája, ezért csak a pulpa koronai részét tisztítjuk ki és cink-eugenol pasztával töltjük fel. Időnként antibiotikum kezelésre is szükség lehet. A fog eltávolítása csak végső esetben kerül szóba, ugyanis tartani kell a maradó fog számára a helyet.

FEHÉR FOLTOK A FOGAKON?

Ezek a kis tökéletlenségek a legtöbbször fluorózis, demineralizáció, balesetek, vagy rossz szájhigiénia miatt fordulnak elő, de a rögzített fogszabályozó eltávolítását követően is felléphet elszíneződés. A múltban ezeket a foltokat tömés- vagy héjkészítés segítségével lehetett orvosolni, ami minden esetben fúrással is járt. Az innovatív IKON kezeléssel azonban egy egyszerűbb, fájdalommentes alternatíva is rendelkezésre áll!

Az IKON kezelés során egy speciális műgyantát juttatunk a fogba, ami egyrészt hermetikus zárást képez és megakadályozza a folyamat tovább terjedését. Másrészt, mivel ez a műgyanta a zománchoz hasonló optikai tulajdonságokkal rendelkezik, a fehér foltokat is enyhíti vagy teljesen el is távolítja.

ikon.png

FÁJDALOMMENTES KEZELÉSEK

Legyen szó bármilyen kezelésről, elsődlegesen fontos számunkra, hogy gyermeke ne érezzen fájdalmat kezelés közben. Ennek érdekében sokszor nem fúrót, hanem olyan eszközöket  használunk a szuvas rész eltávolítására, melyek nem járnak hőtermeléssel, ami a leggyakoribb, fájdalmat kiváltó ok. Ha érzéstelenítésre van szükség, még a beszúrás helyét is elzsibbasztjuk egy speciális zselével és számítógépvezérelt, extravékony tűvel ellátott, fájdalommentes érzéstelenítő eszközt alkalmazunk.

Rendszeresen ellenőriztesse gyermeke fogait! Kérjen időpontot állapotfelmérésre!

BIZALOM

A gyerekek esetében még hatványozottabban fontos a kezelést végző orvos személye. Fogorvosaink mindegyike rendkívül türelmes, empatikus, mosolygós, barátságos, ami megnyugatólag hat a gyerekekre.
A kezelés után természetesen a jutalom sem maradhat el.

MEGELŐZÉS MINDENEK ELŐTT

Egy fogorvosi vizit különösen, ha baj van, félelemmel tölti el a gyermeket. Ismeretlen emberek, gépek, zajok… Soha ne akkor vigyük először fogorvoshoz a gyermeket, amikor már kezelésre van szükség!

Beszoktató programunkkal már 2 éves kortól játékosan felkészíthetők az esetleges későbbi beavatkozásokra.

Még fontosabb megelőzni a bajt! A Mazsola fogmosi program kiváló segítséget nyújt ehhez mind a gyermekek mind a szülők számára.